Felanmälan av infrastruktur

Fiberföreningens styrelse hjälper till med frågor som nyanslutningar, avgrävd eller skadad fiberkabel, fakturafrågor och allmän information om fibernätet.

Kontakt vid felanmälan: Åke Johansson 0451 – 330 60 eller ake.gumlosa@outlook.com

Över en tidsbegränsad period erbjuder fiberföreningen support genom Jalklings IT. Ni kan fritt välja att kontakta Telia eller Jalklings IT. Supporten ingår i medlemskapet i FiGoS.

Jalklings IT kan erbjuda support i hemmet om det skulle krävas för att lösa problem relaterade till tjänsterna som Telia levererar.

Telias support hjälper till med felsökning av utrustning och tjänster som ni hyr eller köpt av dem dvs. om ni har problem med tv-boxar, Gateway, puckar för trådlös överföring till tv-boxar.

Även om ni har problem med tv-kanaler eller att det t.ex. inte går att ringa på telefonen så ska ni kontakta Telia.

Telias privatsupport: 90 200

Telias privatsupport